firmaExpo
  • Forside
  • Kontakt

Den non-verbale branding

Den non-verbale branding

Under: Alle indlæg, Erhverv

firmagaverfirmagaver med logo

Noget af det, som de fleste virksomheder har til fælles, er, at de har et marketingsbudget. Det har de, fordi de fleste forstår vigtigheden af, at man gør noget ud af at gøre sin virksomhed kendt, således at man får kunder og eksponering. Men det er ikke kun at gøre sin virksomhed kendt, det er også at gøre sin virksomhed kendt for de ting, man ønsker, den skal være kendt for. At have en virksomhed, der er kendt for at bryde aftaler, snyde sine kunder eller yde dårlig service er ikke en god ting – når det kommer til at opbygge et solidt brand, gælder devisen om, at alt omtale er god omtale på ingen måde. For er der tale om dårlig omtale, så får du måske top-of-mind-placering i manges bevidsthed, men det konverterer næppe på bundlinjen.

Der er mange måder at gribe det an på, når du gerne vil brande din virksomhed, og det hele taget udgangspunkt i din målgruppe: Er der tale om B2B eller B2C, er det unge, ældre, kvinder, mænd, børn, voksne – parametrene spænder vidt og kan med fordel tage udgangspunkt i en segmentanalyse. Ud fra resultatet af denne, kan du så begynde at udforme din markedsføringsstrategi. For resultatet kan have meget at skulle have sagt, når det kommer til at vælge kanaler og i det hele taget alt fra sprogbrug, skrifttype, stemmeføring m.v.

Det kan virke oplagt at ville ud til så mange mennesker så muligt; flest mennesker til færrest penge. Man vil gerne have eksponering i TV, på internettet, i blade og artikler, på store plakater og alle de andre populære brandingkanaler, som når ud til en bred menneskeskare. Problemet med dette kan dog være, at man drukner i konkurrencen fra de øvrige aktører på markedet. Man er blot “endnu en” udbyder af den samme service – man skiller sig ganske enkelt ikke ud. Det er her, den non-verbale branding kommer ind i billedet.

Den non-verbale branding dækker over alle de ting, og alle de budskaber, man ikke siger. Det er logiske sammenslutninger, som helt naturligt sker i kundens eget hoved, frem for at du serverer det for dem på et åbenlyst sølvfad. Den non-verbale branding kan ske gennem flere former for initiativer såsom en god CSR-politik, sponsorater til gode formål og noget så simpelt som firmagaver med logo. Firmagaverne kan gives til både ansatte og kunder, og på den måde kommer jeres logo ud blandt den brede befolkning og gør sig bemærket i større eller mindre grad til meget færre penge, end hvad store plakater, TV-spots m.m. kan koste.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Kontakt
firmaExpo 2022
Vega Wordpress Theme by LyraThemes